Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Jídelníček MŠ 26. 2. - 1. 3. 2024
Jídelníček ZŠ 26. 2. - 1. 3. 2024
27
POHÁDKA V MŠ
28
HRAČKOVÝ DEN v únoru
29 1 2 3
4
Jídelníček MŠ 4. 3. - 8. 3. 2024
Jídelníček ZŠ 4. 3. - 8. 3. 2024
5
Pohádka O strachu a štěstí
6 7
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ VE ŠKOLE
Knížkový den 2024
8 9 10
11
Aquacentrum HK
Vlastivědná vycházka Hradec Králové - 5.roč.
Jídelníček MŠ 11. 3. - 15. 3. 2024
Jídelníček ZŠ 11. 3. - 15. 3. 2024
12 13 14 15 16 17
18
Předškoláček - změna termínu
Jídelníček MŠ 18. 3. - 22. 3. 2024
Jídelníček ZŠ 18. 3. - 22. 3. 2024
19 20
Návštěva ZŠ Kukleny + sportovní turnaj
21
tripartity pro 1.ročník_2024
Vynášení Morany 2024
22 23 24
25
Projektový výden_ VELIKONOCE
Jídelníček MŠ 25. 3. - 29. 3. 2024
Jídelníček ZŠ 25. 3. - 29. 3. 2024
26
Velikonoční turnaj ve vybíjené malotřídních škol 2024
Projektový výden_ VELIKONOCE
27
Projektový výden_ VELIKONOCE
Dentální prevence - vzdělávací program
28
VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 2024
29
VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 2024
30
VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 2024
31
VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 2024
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

 

Personální zajištění:

  • ředitelka školy: Mgr. Monika Bisová
  • výchovný poradce: Mgr. Monika Bisová
  • školní metodik prevence: Mgr. Monika Bisová
  • třídní učitelé

 

Program poradenských služeb

Součástí je i preventivní program školy

 

Děti s vývojovými poruchami učení na naší škole

Při posouzení jednotlivých vývojových obtíží hraje důležitou úlohu učitelská diagnostika, která je východiskem pro vyšetření v pedagogicko - psychologické poradně. Třídní učitel vytváří plán pedagogické podpory (PLPP), který je nejdéle po třech měsících vyhodnocen a stává se podkladem pro vyšetření v pedagogicko - psychologické poradně. Sledují se v něm základní oblasti obtíží ve čtení, psaní, počítání a ostatních předmětech. Pozornost je věnována také úrovni řečového projevu, schopnosti soustředit se, projevům chování dítěte, adaptaci na školní klima třídy, spolupráci se spolužáky, podřízení se autoritě, vztahu ke školní práci a dalším důležitým postřehům z osobnosti žáka.

Na naší škole poskytujeme metodickou a informační pomoc pedagogickým pracovníkům a rodičům. Pomoc spočívá ve včasném odhalování žákových obtíží – depistáží žáků se specifickými vývojovými poruchami učení. Poskytujeme reedukační péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a poradenskou činnost jejich rodičům, vypracováváme plány pedagogické podpory a individuální vzdělávací plány pro žáky. Na základě včasné diagnostiky mohou učitelé volit správná opatření sloužící ke zkvalitnění vyučovacího procesu a zmírnění obtíží žáka. V současné době pečujeme o žáky s poruchami učení těmito formami práce:

  • Integrací žáka v běžné třídě ZŠ,
  • Výuka žáka v běžné třídě a mimo vyučování pak docházka do hodiny nápravy
  • Spolupráce s Pedagogicko – psychologickou poradnou v Hradci Králové, spolupráce s SPC Duháček Hradec Králové a SPC Rukavička

 

Obecné zásady hodnocení a tolerance dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Metody hodnocení se musí řídit právními předpisy a metodami ověřenými v praxi.

  • Vysvětlení všem činitelům (žák, rodiče, ostatní učitelé, spolužáci), že bude tento žák odlišně hodnocen.
  • Žák nebude vystavován takovým činnostem, ve kterých díky své poruše nemůže podávat optimální výkon.
  • U žáka je nutné rozpoznat skutečné vědomosti a dovednosti, které nezkresluje porucha. (odlišit specifické chyby od nespecifických)
  • Vycházíme z toho, v čem je žák úspěšný.
  • Hodnotíme pouze to, co žák stihne vypracovat.
  • Uvědomujeme si, že každé zkoušení či písemná práce je pro žáka zátěžovou situací (strach, úzkost, obava z neúspěchu).
  • Dáme žákovi možnost používat nápravné pomůcky (bzučák, okénko na čtení, mluvnická pravidla, tabulky, atd.)
  • K hodnocení využíváme Metodický pokyn MŠMT ČR č.j. 23 472/92-21.

 

Školní program proti šikanování

Vážení rodiče,

naše škola je příznivě hodnocena jak rodičovskou veřejností, tak i Českou školní inspekcí. Velmi si toho vážíme. Nicméně i ta nejlepší škola není zcela imunní proti výskytu šikanování. Proto chceme být připraveni zachytit případné ubližování silnějších slabším hned v počátku a účinně takové bezpráví zastavit. S tímto záměrem jsme vytvořili program proti šikanování. Jeho důležitou součástí je spolupráce nás pedagogů s Vámi - rodiči. Prosíme Vás proto o pomoc. Kdybyste měli podezření    či dokonce jistotu, že je Vašemu dítěti ubližováno, bezprostředně se na nás obraťte (na třídního učitele, školního metodičku prevence či ředitelku školy). Vaši informaci budeme brát velmi vážně a situaci budeme odborně a bezpečně řešit.

Školní program proti šikanování